یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در اجرای نسل سوم اینترنت تلفن همراه گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و احساس کردم که در این خصوص خطری ایجاد می‌شود، اما متاسفانه برخی‌ سخنان من را تحریف کردند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر لاریجانی با بیان اینکه رئیس مجلس در دیدار امروز توضیحاتی کاملی را در مسائل مختلف کشور به ویژه مسائل درجه اول ارائه کرد گفت: واقعیت این است که دولت در یک سال اخیر خدمات خوبی ارائه کرده است ولی مشکلات هنوز وجود دارد که دولت باید در راستای رفع آنها تلاش کند.

این مرجع تقلید در ارتباط با مسائل مربوط به انتقاد از مسئولان دولتی افزود: قطعاً اگر انتقاد سازنده باشد مطلوب است و اگر مخرب باشد، عذاب است. از طرف دیگر به طور حتم انتقاد سازنده تلخ است ولی باید تحمل کرد و پذیرفت، اما اگر این انتقادها نباشد، اشتباهات تکرار می‌شود، بنابراین دولت نباید از انتقادات سازنده ناراحت شود. همچنین این موضوع را باید متذکر شد که انتقادات مخرب در شرایط فعلی درست نیست.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور گفت: مشکلات اقتصادی متولیان زیادی دارد، ولی مشکلات فرهنگی دارای متولیان کمتری است، از این‌رو ما بر مشکلات فرهنگی کشور تاکید می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای نسل سوم اینترنت گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و من احساس کردم که در این خصوص خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ها این صحبت‌های من را تحریف کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف تکنولوژی نیستیم افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژی واجب است، زیرا وقتی مسلمانان دارای نهضت علمی و انقلابی بودند اروپایی‌ها دوران قرون وسطی را طی می‌کردند از این رو ما موافق تکنولوژی هستیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: تکنولوژی غربی مانند یک آب گل‌آلود و غیربهداشتی است، البته آب مایه حیات است ولی آب گل‌آلود را باید تصفیه کرد، بنابراین تکنولوژی نسل سوم اینترنت هم مانند آب گل‌آلود باید تصفیه شود تا در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین این را باید گفت که آدم بی‌عقل مخالف تکنولوژی و پیشرفت علم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: قطعاً غربی‌ها در حوزه تکنولوژی پایبند به مسائل اخلاقی و فرهنگی نیستند اما ما که پایبند هستیم و خط قرمزهایی داریم، معتقدیم که هر تکنولوژی‌ باید پالایش شود.

وی با بیان اینکه شتاب و عجله در اجرای نسل سوم اینترنت اشتباه است گفت: در ارتباط با استفاده از این تکنولوژی اعضای شورای فضای مجازی نظراتی را دارند که این نکات باید در نشست‌هایی با مسئولان و وزیر ارتباطات مطرح شود، زیرا در غیر این‌ صورت در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در کشور ما مسائل فرهنگی همیشه تبدیل به مسائل اقتصادی و سیاسی می‌شود ادامه داد: ما به‌عنوان یک دولت اسلامی معتقدیم که اگر اخلاق فاسد شد، مشکلات دیگر هم به تبع آن ایجاد می‌شود، از این‌رو می‌توان ریشه برخی مشکلات مانند طلاق، بی‌بندوباری و آسیب‌دیدن نظام خانواده را در استفاده اشتباه از این موارد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه ما مسائل فرهنگی را به دقت رصد می‌کنیم، خطاب به دکتر لاریجانی تاکید کرد: البته گاهی این مسائل هزینه‌هایی را برای ما دارد، اما امیدواریم شما هم پیام ما را به مسئولان به ویژه وزیر ارتباطات برسانید تا در ارتباط با این تکنولوژی فکری کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تولید نشریات داخلی در دانشگاه‌ها گفت: باید بر نشریات داخلی دانشگاه‌ها نظارت شود، البته ما علاقه زیادی به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان داریم، اما دشمنان می‌خواهند از این راه و حربه استفاده کنند، امیدوارم با موقعیت تاثیرگذار جنابعالی و نفس عالی شما، مشکلات فرهنگی حل شود.

در ادامه دکتر لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درخصوص نسل سوم اینترنت در کشور گفت: قطعاً این تکنولوژی‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، البته باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اینترانت داخلی گسترش پیدا می‌کرد و حتی طراحی‌های اولیه آن انجام شد، اما من قطعاً برای پیگیری موضوعات مطروحه از سوی جنابعالی با وزیر مربوطه و دبیر شورای عالی فضای مجازی تماس می‌گیرم و موضوع را بررسی می‌کنم.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    بابا من دانشجو ام برای دانلود یه مقاله ی 3 مگابیتی باید 40 دقیقه میخ کوب بشینم پای سیستم
  • محمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اونکه شما میگی مگابایت نه مگابیت بعد هم 40 دقیقه...!!!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    چون یه عده اندک استفاده نادرست میکنند کل ملت ایران باید تاوان بدهند . اپراتورها مثل شرکت های راهسازی هستند و وظیف نظارت با راهنمایی رانندگی است . اچراتورها هم نمیتوانند در این مورد نظارت کنند و البته بهتر است به شهروندان اعتماد کنند .
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    حاج آقا کشورهای دیگه نسل پنجم رو دارن تست می کنن
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    هزینه اینترنت واقعا وحشتناکه.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا چهل دقیقه؟؟؟؟!!!!
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    به خدا سرعت اینترنت افغانستان و عراق از ماله ما بیشتره آخه انصافه که همش پول بدیم ولی با سرعت لاک پشتی هم پول از دستمون بره و هم زمان گرانبها ؟ والعصر....
  • علی حقجو ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یه ای ادی اس ال بگیر 3 مگابایتو در سیم ثانیه دانلود میکنه
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    حضرت آیت الله ؛ آن زمان که شما در تهران منبری بودید من خیلی پای منبرهای شما بودم . شما آن موقع ها روی منبر تصریح می کردید که آدمی در موردی که تخصص ندارد نباید حرف بزند و در این زمینه ها محشر می کردید . حضرت آیت الله این مورد هم از موارد تخصصی است
  • اشکان ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من به عنوان یک کارشناس ارتباطات کاملا باحرف حاج اقاموافقم ومیگویم وزارت ارتباطات فقط به خاطر پولهای هزاران میلیاردی نسل سوم معیوب رو به صورت غیرقانونی راه اندازی کرده
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق منظورش سایت شما بود که خبر دروغ چاپ کردی و بعد سانسور کردی.
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    حالی نبند با دایال آپ هم که دانلود کنی 20 دیقه میشه
  • محمد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خوش انصاف یه عده قلیلی استفاده بد می کنن؟؟؟؟؟؟؟!!!!! پس یه نگاه به اخبار بکن که جستجوی ایرانیان در سالهای 2012 تا 2014 بسیار بسیار تاسف بار بوده. اون وقت شما می گی یه عده؟؟؟ در ثانی چرا فتوا رو درست نمی خونی؟ کسی با اینترنت پر سذرعت مخالف نیست، بلکه با اینترنت پر سرعت ناسالم مخالفه. خداییش شما واژه فیلم رو تو جستجوی عکسها تایپ کن اونوقت ببین روت میشه تصاویر نمایش داده شده رو با خانوادت مشاهده کنی؟ امام فرمود ما با سینما مخاف نیستیم، ما با فحشای در سینما مخالفیم. ما با اینترنت مخالف نیستیم بلکه با فحشای در اینترنمت مخالفیم.
  • اسدی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام آقایون و خانمای محترم یه نگاهی به این تیترها بندازن سند رسمی اتحادیه اروپا: همکاری شبکه ارتباطات نسل سوم اروپا با شرکت های فحشاء http://baharbia.blogfa.com/post-545.aspx تری جی یا تروآ؟ روزنامه «The Age» استرالیا: نسل سوم موبایل، خانه جدید پُرنوگرافی! http://baharbia.blogfa.com/post-563.aspx اعتراف گاردین: فحشاء، راز کثیفی که تکنولوژی نسل سوم ارتباطات همراه را جهت می دهد http://baharbia.blogfa.com/post-549.aspx ژنرال آمریکایی: از تمام هزینه ها در افعانستان، امیدها به راه اندازی نسل جدید تلفن همراه است http://baharbia.blogfa.com/post-566.aspx آقای واعظی! تکیه بر اینترنت آمریکایی مصداق بارز رکون به ظالمین است! http://baharbia.blogfa.com/post-647.aspx از قرارداد رویتر تا راه‌اندازی رایتل؛ بررسی اینترنت پرسرعت و پرتابل آمریکایی http://baharbia.blogfa.com/post-575.aspx آیا مخالفت با نسل سوم و رایتل، مخالفت با تکنولوژی است؟ http://baharbia.blogfa.com/post-540.aspx
  • محم ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    بله حق با شماست ما حقمونه که اینترنت امن، ارزان، سالم و پر سرعت داشته باشیم و اینم تا زمانی که همچنان داریم ترافیک از امریکا می خریم و به 25 برابر قیمت به مردم می فروشیم (به اسم علم و تکنولوژی) و شبکه ملی اطلاعات رو راه نمی اندازیم، اینترنتی نا امن و نا سالم خواهیم داشت.
  • اسدی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام آقایون و خانمای محترم یه نگاهی به این تیترها بندازن سند رسمی اتحادیه اروپا: همکاری شبکه ارتباطات نسل سوم اروپا با شرکت های فحشاء http://baharbia.blogfa.com/post-545.aspx تری جی یا تروآ؟ روزنامه «The Age» استرالیا: نسل سوم موبایل، خانه جدید پُرنوگرافی! http://baharbia.blogfa.com/post-563.aspx اعتراف گاردین: فحشاء، راز کثیفی که تکنولوژی نسل سوم ارتباطات همراه را جهت می دهد http://baharbia.blogfa.com/post-549.aspx ژنرال آمریکایی: از تمام هزینه ها در افعانستان، امیدها به راه اندازی نسل جدید تلفن همراه است http://baharbia.blogfa.com/post-566.aspx آقای واعظی! تکیه بر اینترنت آمریکایی مصداق بارز رکون به ظالمین است! http://baharbia.blogfa.com/post-647.aspx از قرارداد رویتر تا راه‌اندازی رایتل؛ بررسی اینترنت پرسرعت و پرتابل آمریکایی http://baharbia.blogfa.com/post-575.aspx آیا مخالفت با نسل سوم و رایتل، مخالفت با تکنولوژی است؟ http://baharbia.blogfa.com/post-540.aspx
  • محمد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    الان شما تخصص داری؟ یعنی فکر نمیکنی ایشون با متخصصین در این زمینه مشورت کرده باشه و بعد نظر داده باشه؟ چطور پای دین و احکام که میاد وسط همه میشن متخصص، اما حالا که صحبت از اینترنت آمریکایی شده ایشون نباید اظهار نظر کنه و غیر متخصصه؟؟؟ بنده خدا میگه اینترنت رو سالمسازی کن، بعد سرعتش رو زیاد کن. میگه به قانون عمل کن و با شورای عالی فضای مجازی مشورت کن. میگه فقط فکر پول نباش و به فرهنگ و تدین مردم هم فکر کن. اینا حرفهای بدیه؟ این حرفها مخالفت با تکنولوژیه؟ مگر اینکه تو این اینترنت یه چیزهایی هست که ...
  • محمد ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    آیا می دانید دولت ما بعد از نفت بیشترین درآمدش را از این قضایا دارد؟ به نظرم بوی منفعت طلبی به مشام میاد تا علم و تکنولوژی!
  • حسین ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه ما بچه شیعه ها باید از gprs استفاده کنیم واز همه چی به دور باشیم ولی داعشیها و عربا باید به فکر نسل بعد از 4G باشند
  • محسن ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من کارشناس نیستم ولی وجدانا این قضیه فرهنگی خیلی هم تخصص نمیخواهد.
  • ساسانی ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    مراجع در بخش های فنی نظر نمیدهند در خصوص تاثرات و تبعات آن و بار فرهنگی، دینی و اخلاقی آن هشدار میدهند که تخصص هم دارند
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    خیلی هم متخصص می خواد
  • محمد ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    من یه سوال دارم تا الان هرکسی که در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت کرده گفته که قرار نیست ارتباط با شبکه جهانی اینترنت قطع بشه بلکه دسترسی پرسرعت به اطلاعات و محتواهای داخلی بدون اینکه از بستر اینترنت بین الملل عبور کنه . اما از این بحث هایی که تو این چند روزه در مورد اینترنت پرسرعت نسل سوم و لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات و..... شد یه چیزی منو شدیدا نگران کرده که اونم تاکید بیش از حد بعضی ها بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعاته . یعنی قرار با راه اندازی این شبکه تمام فیلترشکن ها از کاربیفته؟ و قراره ملت فقط محتواهایی که حاکمیت خودش می پسنده دسترسی داشته باشند ؟ آیا شبکه ملی اطلاعات همون اینترنت حلال و پاک (البته در نظر بعضی ها) نیست که چند سال قبل زمزمه هایی شنیده می شد و لی برای اینکه اعترضاتی نسبت به این موضوع شکل نگیره سریع قضیه رو ماستمال کردن ؟ لطفا اگه اطلاعاتی دارید جوابمو بدید. اگر این نگرانی من (که البته فکر کنم خیلی های دیگه هم مثل من نگرانند) صحت نداره چرا اینقدر با افزایش سرعت اینترنت و افزایش پهنای باند بین الملل (که باز هم خواسته اکثریت مردم هست) مخالف میشه و در مقابل بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر شبکه ملی اطلاعات پافشاری می شود ؟
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    محمد آقا اگه از من پرسیدی که تخصص دارم یا نه ؟ بله من متخصص این فن ام و استاد و مدرسش می باشم
  • کمربند مشکی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    آیا می دانید دولت ما بعد از نفت بیشترین درآمدش را از این قضایا دارد؟
  • هندسه دان ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    تاسف میخورم . با اینترنت هر غلطی میشه کرد ولی پای مکالمه تصویری میاد میان همه چی فاسد میشه میدونم مشرق منتشر نخواهی کرد
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    اینترنت در ایران=درآمد
  • منم استادم ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    کی به کیه
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    عجب مغلطه ای کردی تو خخخخخ هیشکی جز خودت نمیتونه با gprs و داعش و شیعه جمله بسازه
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا دلشون خوشه نسل سوم موبایلو اوردم هر روز قطعی اینترنت افت سرعت همه جاهم که انتن نمیده این رایتل دمار از روزمون دراورده پشیمون شدم گرفتمش سرعت ایرانسل وهمراه اول هم که همه میدونن.
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    فیض بردیم از این همه کامنت های زیبا
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    اوایل خیلی چیزها حرام اعلام شده بودند
  • عباس م 61 ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    ناشناس 14:54 دقیقا باهات موافقم ممد اقا حرف نشناس با شما هم هست.
  • مشرقی تیر ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    ناشناس!!! ادب مرد به زدولت اوست !!! تو هنوز نمیدونی یک نائب امام زمان رو چگونه باید خطاب کنی !!! بقیه مطالب هم همون مطالب برادر محمد هست !!!
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    محمد دین در نهاد هر شخصی هست و خدادادیه ولی علم آموختنیه .
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    آخه کی گفته که مخالفت با امور ضد فرهنگی، مخالفت با تکنولوژیه!! مگر کسی آنقدر روشنفکر شود که کلّا عقلش تعطیل بشه و تفاوت آب آلوده و گل آلود را تشخیص نده!
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    فرافکنی ممنوع
  • هادی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    تو کشور ما تا وقتی که تبعات و آثار بد فرهنگی چیزی را نبینند باور نمیکنن! تازه باز اگه ببینن هم باز یه توجیهی میکنن. مگه ماهواره با اینهمه مشکلاتش از خیانت همسران، طلاق ها و مفاسد اخلاقی دیگر نیومد، همه ندیدن؟ پس چرا هنوز عده ای میگن بابا جلوشو نگیرید! باز توجیهات مختلفی دست میکنن. داستان نسل سوم هم از اینقراره!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    استدلالو عشقه! چون داعشیا استفاده میکنن پس ماهم استفاده کنیم!!!!
  • احسنت ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    خیر
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    راست گفتی! ولی به این راحتیا نمیشه جلو اینترنت رو گرفت! مگر زمانی که اینترنت ملی افتتاح بشه.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    بله! ویدئو هم که حرام شده بود بخاطر کثرت و تعدد فیلم های مسوم و غیراخلاقی رایج در آن زمان بود چون هنوز سینما متعهدی شکل نگرفته بود ولی بعداز تبدیل شدن ویدئو از ابزار مختص به ابزار مشترک دیگر حرمت آن از بین رفت مثل شطرنج که در گذشته ها حرام بود ولی الان تبدیل به یک بازی فکری حلال شده است.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    آخه کی گفته که مخالفت با امور ضد فرهنگی، مخالفت با تکنولوژیه!! مگر کسی آنقدر روشنفکر شود که کلّا عقلش تعطیل بشه و تفاوت آب آلوده و گل آلود را تشخیص نده!
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    سوادت معلوم شد!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    نه بابا! چی میگی؟! نسل پنجم؟ اون نسل پنجم برای هواپیما بکار میره نه تلفن همراه! فعلا بیشتر از چهار نداره که بهش میگن LTE
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    هزینه اینترنت همه کشورا از ما بیشتره. چرا دولت باید به ما یه عده اینترنت گرد پایتخت نشین سوبسید بده؟ ها؟
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    آقاي محمد پس شما ميگي اکثريت مردم ايران از اينترنت استفاده بد ميکنند اگر همگي به قول شما استفاده بد ميکنند خب بايد به نظرشون احترام گذاشت !!! ولي يه سايتي هست به نام آلکسا رتبه هاي بندي سايت هاي ايران جهان بيشترين بازديد مردم ايران نشون ميده که اکثرا از سايت هاي خبري و سايت هاي عمومي استفاده ميکنند چرا دروغ ميگي ديگه سند از آلکسا بالا ترم هست ؟!
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    شما درست ميگي شبکه امن اطلاعات که با کد ملي عکس سجلد بالا مياد همه زير نظر خواهند بود
  • محمد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    عزیزم این حرام هایی که شمردی حرمت شون از بین رفت....
  • رضا ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    داداش! وقتی این طور با غیظ و همراه با تمسخر در مورد اینتر نت پاک و حلال صحبت میکنی معلومه اینتر نت پر سرعتو واسه چی میخوای.وگرنه کی مخالف اینترنت پر سرعته؟
  • میلاد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 0
    ایشان به خوبی مطلب را توضیح دادند و گفته اند که با اصل کار مخالف نیستند اما باید کنترل شده و سنجیده کار انجام شود این مطلب نه فقط هحرف ایشان که مورد قبول هر انسان عاقلی است بعضی ها که کم آوردند و توانایی پاسخگویی منطقی ندارند با لفاظی های بی ربط درباره پیشرفت کشورهای دیگر و تخصص داشتن و نداشتن میخواهند صحت اصضل سخنان ایشان را زیر سوال ببرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس